lite tankar om arbetet

Jag har tänkt en del på hur olika tidsepoker låter, för när jag har sett olika filmer från olika tidsepoker så har jag alltid undrar om det stämmer hur de beskriver hur det låter och hur olika ljuddesigner tolkar olika historiska tidsepoker olika. Och genom det så kom jag in på att jag ville forska mer om hur olika epoker låter vad för ljud som var typiska för den tiden man levde i. då kom en man skulle kunna jämföra olika viktiga ljud som fanns då att förhålla sig till, jämfört med de viktiga ljud som vi har idag. Hur varnade man för fara då jämfört med hur vi varnar för fara nu, då kanske man använde kyrkklockor jämfört med idag där vi har bomblarm som låter och man skulle även skicka ut varnings-sms eftersom nästan alla har en telefon idag. 

Leave a Reply

